Ako si uľahčiť po prázdninách návrat do školy?

Pre väčšinu študentov znamená január nemilú správu. Končia sa zimné prázdniny a študenti sa vracajú späť do školských lavíc. S časom pokojných sviatkov, neskorými filmovými večerami a vyspávaním do 11tej hodiny je čoskoro koniec. Prázdniny sa za chvíľku končia a vy by ste mali vedieť zopár tipov, ako si uľahčiť návrat do školy.

Raňajkujte

Vaše školské rána budú jednoduchšie, ak budete pravidelne a poctivo jesť raňajky. Mali by byť čo najviac výživné, aby vás nabili energiou na celý deň. Odporúčame napríklad ovsené vločky, smoothie nápoj plný ovocia a zeleniny, či vajíčka na rôzne spôsoby.

Upracte si

Vezmite si zoznam školských potrieb, ktoré budete potrebovať po nástupe do školy. Potrebujete doplniť nový zošit, či ceruzky? Je váš školský ruksak v poriadku a čistý? Všetko si poctivo skontrolujte, aby ste do školy nastúpili so všetkým, čo budete potrebovať k bezproblémovému štúdiu.

Zopakujte si

Vezmite si zošity zo všetkých predmetov a venujte sa posledné dni prázdnin opakovaniu. Prejdite si posledné poznámky, ktoré ste si písali ku každému predmetu. Určite budete vďační, že ste tak spravili. Do školy prídete pripravení, pretože budete mať zopakované posledné látky z jednotlivých predmetov a tak budete veľmi rýchlo v obraze.

Stanovenie si cieľov

Niekoľko dní pred návratom do školy si zoberte pero a papier a napíšte zoznam osobných cieľov, ktoré by ste chceli dosiahnuť počas školského roka. Tieto ciele môžu byť sociálne, intelektuálne alebo fyzické, ale ak máte niečo, na čom budete pracovať, zmiernite tak vaše obavy a lenivosť z návratu do školy po prázdninách. Návrh cieľov:

  • Získanie nových priateľov
  • Prispejem k zlepšeniu klímy v triede a k zlepšeniu vzťahov
  • Vstup do klubu ( alebo založenie vlastného )
  • Získanie lepších známok
  • Získanie lepšej fyzickej kondície

Odpočinok

Poriadne si pred nástupom do školy oddýchnite. Nedostatok spánku je pre vaše telo hrozné a môže viesť k tvorbe akné, nárastu hmotnosti, ťažkostiam s koncentráciou a podráždeniu. Chráňte svoje zdravie a uľahčite si prvý deň nástupu do školy tým že sa poriadne vyspíte. Ideálny čas spánku pre väčšinu dospievajúcich je medzi 8½ a 9½ hodinami.